Το καλοκαίρι είναι εδώ και η θερμοκρασία έχει πάρει για τα καλά την ανηφόρα! Αναζητώντας δροσιά και χαλάρωση οι ώρες που περνάμε στην παραλία ολοένα αυξάνονται.

Η κολύμβηση, τα παιχνίδια και ο ήλιος αυξάνουν τις ανάγκες μας σε υγρά και φαγητό και πολλές φορές μας ανοίγουν σημαντικά την όρεξη . Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να σαμποτάρουμε την ποιότητα της διατροφής μας και να αρχίσουμε να καταναλώνουμε ότι πρόχειρο υπάρχει στο κοντινότερο beach bar …πατατάκια, παγωτά, club sandwich με τηγανητές πατάτες, σάντουιτς  με πολλά τυριά και αλλαντικά, αναψυκτικά κτλ. Ακόμη και στη παραλία μπορούμε να κάνουμε υγιεινές επιλογές που θα τροφοδοτήσουν τον οργανισμό μας με πολλά θρεπτικά συστατικά και ενέργεια χωρίς να μας φορτώσουν με επιπλέον θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη!

Παρακάτω ακολουθούν μερικά οικονομικά και νόστιμα θρεπτικά σνακ που μπορείτε να πάρετε μαζί σας στην παραλία προκειμένου να καταπολεμήσετε την πείνα σας και ταυτόχρονα να διατηρήσετε την ποιότητα της διατροφής σας υψηλά και να μην πάει χαμένη η επίπονη προσπάθεια που κάνατε να για να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά, πριν φορέσετε το μαγιό!

Φρέσκα φρούτα: αποτελούν το πιο υγιεινό και γρήγορο σνακ που μπορείτε να επιλέξετε! Τα φρούτα προσφέρουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών, ενέργεια ενώ ταυτόχρονα ενυδατώνουν σημαντικά το σώμα. Διαλέξτε φρούτα εποχής με ποικιλία χρωμάτων, πχ. πεπόνι, καρπούζι, ροδάκινα, κεράσια, φράουλες, βανίλιες, βερίκοκα κτλ τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Οι φυσικοί χυμοί είναι επίσης μια καλή εναλλακτική επιλογή!!

Mix ξηρών καρπών, αποξηραμένων φρούτων ή και δημητριακών: Φτιάξτε μερίδες σε πλαστικά σακουλάκια ανακατεύοντας διάφορους ξηρούς καρπούς με σταφίδες, δαμάσκηνα αποξηραμένα, βερίκοκα, cranberry, goji berry και δημητριακά ολικής αλέσεως. Οι ξηροί καρποί καλό είναι να είναι ανάλατοι. Οι μερίδες που θα δημιουργήσετε με τα σακουλάκια καλό είναι να είναι μικρές ώστε να μην παρασυρθείτε τσιμπολογώντας μεγάλες ποσότητες.

Το κλασικό τοστ και οι παραλλαγές του:  Τοστ ή σάντουιτς σε ατομικά ψωμάκια ολικής άλεσης ή αραβικές πίτες με γαλοπούλα, ζαμπόν άπαχο, άπαχο τυρί και λαχανικά είναι μια ιδιαίτερα εύκολα και θρεπτική επιλογή! Αποφύγετε τη μαγιονέζα και σάλτσες που έχουν λιπαρή βάση, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε θερμίδες και λιπαρά κακής ποιότητας ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και πιθανότητα να αλλοιωθούν..

Μπάρες δημητριακών, κριτσίνια, κρακεράκια ολικής, κριτσίνια πολύσπορα κτλ: Απλά, εύκολα, θρεπτικά και νόστιμα. Θέλουν όμως λίγη προσοχή καθώς μπορεί να παρασυρθούμε σε κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων. Προτιμήστε λοιπόν μικρές συσκευασίες!

Μακαρονοσαλάτες ή σαλάτες με πλιγούρι: Αν έχουμε λίγο παραπάνω χρόνο και ψυγειάκι μπορούμε να φτιάξουμε νόστιμες και θρεπτικότατες σαλάτες με πληγούρι ή μακαρόνια ολικής!! Προσθέτοντας πολύχρωμα λαχανικά, μυρωδικά, τυρί ή και λίγο γιαούρτι γίνονται ο πιο νόστιμός μας σύμμαχος στην παραλία!!

Νερό , νερό και πάλι νερό!! Η παραλία απαιτεί καλή ενυδάτωση!! Πάρτε μαζί σας κρύο νερό και φροντίστε να πίνετε συχνά πριν ακόμη διψάστε έντονα προκειμένου να αποφύγετε την αφυδάτωση (πονοκέφαλος, ταχυκαρδία, ζάλη, τάση για λιποθυμία)! Αν θέλετε να πιείτε κάτι διαφορετικό, προτιμήστε το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη που είναι χαμηλό σε θερμίδες ενώ ταυτόχρονα ενυδατώνει σημαντικά. Δοκιμάστε και χυμούς ανάμεικτους από φρέσκα φρούτα εποχής.

Προσοχή στο αλκοόλ!. Τα κοκτέιλ και τα ποτά είναι πλούσια σε θερμίδες (περίπου 300-400kcal ανά μερίδα) και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Ενώ όλοι πρέπει να θυμόμαστε πως ο ήλιος και το αλκοόλ δεν είναι και ο καλύτερος συνδυασμός!

Στην παραλία θα πρέπει να προσέχουμε οι ποσότητες τροφής που καταναλώνουμε να είναι μικρές, χαμηλές σε λιπαρά και απλά σάκχαρα, και να λαμβάνονται ανά 3 ώρες.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!