ΓΙΑΤΙ Η ΖΥΓΑΡΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΣΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ;

Κατά την διάρκεια μιας απώλειας βάρους είναι πολύ σημαντικό το μεγαλύτερο μέρος της απώλειας αυτής να αντιστοιχεί σε λίπος. Η λιπώδη μάζα καταλαμβάνει μεγάλο όγκο παίζοντας καθοριστικό ρόλο στο μέγεθος και στην εμφάνιση του σώματος μας, αλλά πιο σημαντικά η υπερβάλλουσα ποσότητα του επιβαρύνει την υγεία. Το λίπος ωστόσο, είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται να χαθεί μια σημαντική ποσότητα για να ανιχνευθεί από μια συμβατική ζυγαριά, για αυτό και η λιπομέτρηση κατά την διάρκεια μιας απώλειας βάρους είναι απαραίτητη! Πολύ βοηθητικές για την αξιολογηση της απώλειας λίπους είναι και οι διάφορες περιφέρειες του σώμταος (π.χ. μέσης, γλουτών κτλ). Για μέγιστη απώλεια λίπους απαιτείται σταδιακή απώλεια βάρους περίπου 0,5-1 κιλό/εβδομάδα. Αν και αυτός ο ρυθμός για πολλούς φαίνεται αργός, οδηγεί σε ουσιαστική απώλεια βάρους που μπορεί να διατηρηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και φαίνεται έντονα τόσο στους πόντους του σώματος όσο και στην υγεία μας.

Από την άλλη η μυϊκή μάζα είναι ένας μεταβολικά ενεργός ιστός, συμμετέχει δηλαδή στις καύσεις μας καθώς φέρει τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας του οργανισμού. Την μάζα αυτή θέλουμε να την διατηρούμε σταθερή όσο το δυνατόν περισσότερο κατά την διάρκεια μιας απώλειας βάρους. Η άσκηση αλλά και ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο με μέτρια μείωση θερμίδων προστατεύουν αυτό τον σημαντικό ιστό. Οι στερητικές δίαιτες αλλά και η απότομη απώλεια βάρους συνήθως οδηγούν σε σημαντικές μειώσεις υγρών αλλά και μυϊκού ιστού που μπορεί να φαίνονται εντυπωσιακά στην ζυγαριά αλλά δυστυχώς δεν οδηγούν σε μόνιμα αποτελέσματα.

Untitled

ΒΑΝΔΩΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, MSc

ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ