ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ

  • Υιοθετείστε ένα υγιές βάρος χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις!
  • Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται! Το πρωινό έχει χαρακτηριστεί ως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας καθώς είναι το πρώτο γεύμα που μας εφοδιάζει με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Άτομα που καταναλώνουν πρωινό προσλαμβάνουν κατά μέσο όρο λιγότερες θερμίδες στο υπόλοιπο της μέρας καθώς μειώνεται η πιθανότητα να κάνουν υπερφαγικά πρόχειρα γεύματα. Αφιερώστε λοιπόν μερικά λεπτά το πρωί και ετοιμάστε ένα τοστ ολικής αλέσεως με μια φέτα τυρί light ή ένα μπολ δημητριακά με γάλα ή δυο φρυγανιές με μαργαρίνη και μέλι.
  • Μείωση της συνολικής πρόσληψης λίπους, και κυρίως του ζωικού ή κορεσμένου λίπους. Δηλαδή, του λίπους που βρίσκεται σε λιπαρά κρέατα, τηγανητά, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, αλλαντικά, ζωικά βούτυρα, πλήρη γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα, τυποποιημένα σνάκς, γλυκά και fast food. Τα κορεσμένα λίπη πρέπει να κατέχουν ένα ποσοστό λιγότερο από 10% στη διατροφή μας καθώς είναι αυτά που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της παχυσαρκίας.
  • Πρέπει να κυριαρχούν τα Μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) και τα Πολυακόρεστα (φυτικά λάδια, ξηροί καρποί, λιπαρά ψάρια) λιπαρά στην διατροφή μας. Ωστόσο, καλό είναι να καταναλώνονται σε μέτριες ποσότητες για να αποφεύγεται η αύξηση του σωματικού βάρους που συμβάλλει στην εμφάνιση και την επιδείνωση της κυτταρίτιδας.
  • Να πίνετε καθημερινά αρκετή ποσότητα υγρών (νερό, χυμούς, πράσινο τσάι κτλ): Η καλή ενυδάτωση παίζει καθοριστικό ρόλο στον ανθρώπινο μεταβολισμό όλων των βασικών θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη). 8-10 ποτήρια νερού είναι μια συνιστώμενη ποσότητα, η οποία θα πρέπει να αυξάνεται κατά τους θερινούς μήνες ή έπειτα από αυξημένη φυσική δραστηριότητα.
  • Μειώστε την πρόσληψη των απλών σακχάρων. Ο οργανισμός για τις διάφορες δραστηριότητές του απαιτεί γλυκόζη. Όταν όμως των επίπεδα των προσλαμβανόμενων σακχάρων είναι υψηλότερα από τις ανάγκες του οργανισμού τότε μένει μια ποσότητα ανεκμετάλλευτη που αποθηκεύεται. Η περίσσεια αυτή ποσότητα μετατρέπεται σε λίπος στο λιπώδη και υποδόριο ιστό, και έτσι έχουμε διόγκωση των λιποκυττάρων και εμφάνιση της μορφής φλούδας πορτοκαλιού. Έτσι καλό είναι να αποφεύγονται τα απλά σάκχαρα (ζάχαρη, γλυκά κλπ) καθώς είναι πολύ εύκολο να προσληφθούν σε μεγάλες ποσότητες από το καθημερινό μας διαιτολόγιο επιτείνοντας την συσσώρευση λίπους. Αντίθετα, πρέπει να προτιμώνται οι σύνθετοι υδατάνθρακες (δημητριακά ολικής, μακαρόνια ολικής, ψωμί μαύρο κτλ). Οι τροφές αυτές φέρουν φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, δύο πολύ καλούς συμμάχους για τη μείωση της κυτταρίτιδας.
  • Περιορίστε το αλάτι. Το αλάτι όπως ξέρουμε προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην κατανάλωση έτοιμου φαγητού ή φαγητού “fast food” αφού η περιεκτικότητα σε αλάτι είναι υψηλή.
  • Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε κάλιο.  Φρούτα (πεπόνι, σύκα, φρέσκα/ αποξηραμένα βερίκοκα, μπανάνες κτλ), πράσινα λαχανικά, όσπρια (φασόλια, όσπρια κτλ), ανάλατοι ξηροί καρποί, ολόκληρα σπόρια, άπαχα κρέατα, άσπρα ψάρια και άπαχο γάλα/ γιαούρτι κ.ά..  Τα φρούτα και τα λαχανικά ειδικά λειτουργούν σαν μια τονωτική ένεση για την περιοχή της κυτταρίτιδας καθώς την προμηθεύουν εκτός από ενέργεια και βιταμίνες και με νερό, συμβάλλοντας στην σωστή ενυδάτωση της περιοχής.
  • Η άσκηση να γίνει τρόπος ζωής! Κάθε μορφής συστηματικής άσκησης συμβάλλει στην καύση θερμίδων, στην απώλεια ή διατήρηση του σωματικού βάρους και στην καλύτερη αιμάτωση των ιστών που βοηθά άμεσα στην βελτίωση της εικόνας της κυτταρίτιδας.

 

 

Bανδώρου Αναστασία

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, ΜSc

Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Κιν. 6942876591 email: anastasiavandorou@hotmail.com

.

VACUUM

ΠΟΛΕΜΗΣΤΕ ΤΗΝ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ

ΓΥΡΙΣΤΕ ΣΕΛΙΔΑ